بیتردید در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی پیشرو در زمینهی انتشار عکس است. هرچند خیلی از افراد از اینستاگرام تنها بهعنوان ابزاری راحت برای به اشتراک گذاشتن عکس با دوستان و خانوادهی خود استفاده میکنند، بسیاری از افراد هم هستند که به دلایل مختلف فعالانه تلاش میکنند تعداد فالوورهای حساب کاربری اینستاگرام خود را روزبهروز افزایش دهند. جذب و افزایش فالوور اینستاگرام میتواند بهویژه برای کسانی که تازه به آن وارد شدهاند کار دشوار و خستهکنندهای باشد. در اینترنت مقالههای زیادی در رابطه با افزایش دنبال کنندگان (Followers) در اینستاگرام وجود دارد. چگونه فالوور های خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله با بیش از 20 روش عملی به شما توضیح می دهیم چگونه میتوانید فالوورهای خود را زیاد کنید و با رعایت آنها می توانید رشد چشمگیری در اینستاگرام داشته باشید.
اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینستاگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.
آدرس اینستاگرام خود را در سایر شبکههای اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکهسازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میکروبلاگ است و.. از اعتماد دوستان خود در سایر شبکههای اجتماعی برای این منظور استفاده کنید.
بهتر است به جای آنکه در چندین شبکه اجتماعی عضو شوید و حضور کمرنگی داشته باشید. در یک یا دو شبکه حضور مفید و فعالانهتری داشته باشید، متمرکز باشید.
اکثر کسانی که در اینستاگرام پست میگذارند، از هشتگ برای پستهایشان استفاده میکنند. این کار باعث میشود افراد بیشتری پستهای شما را ببینند.
این کار پست های شما را قابل شناسایی برای افرادی می کند که در جستجوی محتوای مربوط به نام تجاری یا موضوع شما هستند.
قبل از استفاده از هشتگها ، اطمینان حاصل کنید که DOs و DON’Ts از استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام شناخته شده است.
DO: پیدا کردن هشتگ های محبوب در اینستاگرام.
از طریق جستجو در اینستاگرام از هشتگهای محبوب مربوط به محصول، سرویس یا صنف خود استفاده کنید. سپس، یک جریان را در Hootsuite تنظیم کنید تا محتوای نمایش داده شده با این هشتگ را در اینستاگرام مشاهده کنید.
DO: هشتگ خود را ایجاد کنید.
با به اشتراک گذاشتن عکس های مرتبط با نام تجاری خود، هشتگ خودتان را ایجاد کنید که مخاطبان شما را تشویق می کند.
DON’T : استفاده از هشتگ زیاد ممنوع.
استفاده بیش از حد از هشتگ ها می تواند مخاطبان شما را منحرف کند و پیام شما را رد کند. همچنین می تواند به عنوان هرزنامه یا spam نزد اینستاگرام شناسایی شود.
نگذارید: از حشرات استفاده کنید.
با استفاده از هشتگهای مانند #likeforlike، یا #followme ممکن است بطور موقت افزایش فالوور داشته باشد.
تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند متصل کنید، مثلا وبسایت یا فروشگاه یا حتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت و در آینده خیلی راحترتر می تونید به کسب و کارتان رونق بخشید.
با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آنها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبالکنندگان آنها نیز قرار میشود.اگر چه تگ کردن نوعی تبلیغ پیج اینستاگرام به حساب می آید اما دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، هوشمندانه از این قابلیت استفاده کنید وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته میشوید. تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری دوستان در هنگام انتشار تصویر.
اگر میخواهید Follower هایتان را افزایش دهید میبایست به صورت مداوم در اینستاگرام پست بگذارید به خصوص در ساعتهای شلوغی که بیشتر دیده شوید. کاربران فعال حداقل روزانه 3 مطلب در این شبکه اجتماعی منتشر میکنند.
برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. تصاویر بدون توضیح لطمه به تبلیغ پیج اینستاگرام شما وارد می کند. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر میگذارد.
اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتگ به کاربران میدهد. هشتگ را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید زیرا برای افزایش فالوور اینستاگرام شما بسیار موثر است. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتگ تایپ کنید. هشتگ عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه مد نظر.
سعی کنید تا حد ممکن از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. یکی از بهترین راههای موجود برای جذب فالوئرهای متعهد این است که آنها را با هشتگهای جستجو شدهشان به پیج خود بکشانید.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متنهای طولانی در قسمت کامنتها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن میکنند نه خواندن مقاله!
بسیاری از برندهای بزرگ و شناخته شده سؤالات فالوئرهای خود را بیپاسخ میگذارند. شما میتوانید با پاسخی صادقانه و مفید به آنها کمک کنید. فراموش نکنید برای این کار با صفحه اجتماعی شغلیتان پیام بگذارید تا فالوئرهای بیشتری را جذب کنید.
کامنتهای کابران حتی انتقادات را حتما و دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب و کار اینترنتی به شمار میآید. در ادامه با تحلیل نظرات میتواند عملکرد تولید محتوا و کسبوکارتان را بسنجید.
تا امروز مردم بیش از بیست میلیارد عکس در صفحات اینستاگرامشان گذاشتهاند. به همین دلیل ارسال حجم زیادی از عکسهای بیکیفیت راه به جایی نمیبرد. 3 تا 6 عکس برتر خود را انتخاب و طی روز ارسال کنید. از تصاویر با کیفیت و فیلمهایی که خودتان تهیه کردهاید استفاده کنید. از تصاویر با نور کم، کیفیت پائین، کادربندی ضعیف یا آرشیوهای وب استفاده نکنید. ویدئوهای 60 ثانیهای خلاقانه بسازید. این فیلمها به دلیل حجم کم بسیار تاثیرگذارند و بسیار برای تبلیغ پیج اینستاگرام شما موثرند زیرا کاربران آنها را اشتراک می گذارند.
اینستاگرم فیلترهای معروفی دارد که در هنگام اشتراکگذاری به شما در بهتر شدن عکس کمک میکند اما جالب است بدانید تصاویری که فیلترهای زیاد و غیرطبیعی در آن استفاده شده است، ۳۰ درصد کمتر لایک میخورند.
از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده. این کار حس اعتماد خوبی به کاربران منتقل میکند.
فقط منتظر نباشید که مردم به سراغ شما بیایند؛ به صفحات مشابه بروید و افرادی که پستهای نظیر پستهای شما را لایک کردهاند، پیدا کنید و دنبال کنید. در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبالکنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند که برای افزایش فالوور و تبلیغ پیج اینستاگرام شما موثر باشد, نه چهرههای سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامهنگاری علاقهمند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقهمند به این فعالیتها، میتواند منجر به فالو مجدد شما شود.
اگر اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید میکنید، در اینستاگرام منتشر کنید. حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود. میتوانید در سایت خود درج کنید که محتوای اینستاگرام در هیچجای دیگری منتشر نمیشود. این کار نیازمند کمی تفکر است. شاید به اشتراکگذاری محتوای ایجاد شده توسط افراد دیگر بخشی از استراتژی ارزشمند شما باشد و نوعی تبلیغ پیج اینستاگرام شما به حساب آید اما مطمئن شوید که دانش و نگرش خود را نیز با دیگران به اشتراک میگذارید. ضمنا محتوای جالب، از قبیل متنها و عکسهای سرگرم کننده خیلی بیشتر از محتوای تبلیغاتی به اشتراک گذاشته میشود. از این ویژگی خاص بهره ببرید.
شما باید زمان ارسال مناسب پست را در نظر داشته باشید. بررسی کنید و ببینید چه زمانی بیشترین لایک را دریافت کردهاید. معمولا مردم در زمان تعطیلات و استراحت بیشتر به سمت گوشیهای هوشمند خود کشیده میشوند و به چک کردن شبکههای اجتماعی میپردازند آخر هفته ها بهترین زمان برای تبلیغ پیج اینستاگرام شما به حساب می آید. این موضوع برای دیده شدن عکسهایتان اهمیت زیادی دارد. بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید. آمارهای کلی نشان میدهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست. این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.
برانگیختن احساسات (مثبت یا منفی) از طریق پستهای ارسالی روشی عالی برای افزایش به اشتراکگذاری است؛ اما ارسال پستهای طنزآمیز و شاد تعداد اشتراکگذاری بالاتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد که همین امر موجب افزایش فالوور و تبلیغ پیج اینستاگرام شما می شود. محتوای تصویری شما میتواند ترکیبی از عکسهای جالب و شخصی، تصویر نوشتههای آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق میکند.
روز معلم، دانشجو، تولد ادیسون، روز جهانی کودک و.. میتواند موضوعات خوبی برای تولید محتوای تقویمی باشد. این امر احساس بروز بدون و منطبق بودن فعالیت شما را به دنبالکنندگان اینستاگرام شما منتقل میکند. از رخدادهای اجتماعی، متناسب و موازی فعالیت خودتان در تولید محتوا استفاده کنید.
مثلا میتوانید کمپینهای مختلف ایجاد کنید یا کد تخفیف ارائه دهید. کدهای خاصی که فقط در اینستاگرام منتشر میشود. از دیگران بخواهید که با تگ کردن یا دعوت به فالو دوستان خودشان از کدتخفیف یا کمپین شما استفاده کنند.
تمام حسابهای کاربری خود در شبکههای اجتماعی مختلف را با انتخاب گزینه integration همگام کنید. این کار به شما اجازه میدهد تا پستی را که به عنوان مثال در اینستاگرام میگذارید، بهطور همزمان در سایر در سایر شبکهها نیز قرار دهید. بدین شکل زحمت شما کمتر میشود و بهطور مرتب همه شبکههای اجتماعیتان فعال باقی میمانند. سایتها و سامانههایی وجود دارد که به صورت خودکار سایر شبکههای اجتماعی شما را در صورت بروزرسانی صفحه شما در اینستاگرام، بروز میکند، یعنی این که پستهای شما را به صورت خودکار در لینکداین، توییتر فیسبوک و.. منتشر میکند. سایت IFTTT یکی از بهترین سامانههای خودکارسازی اشتراک گذاری است. البته اینستاگرام به صورت خودکار قابلیت اتصال به فیسبوک را دارد اما فراموش نکنید ممکن است این فرایند برای بعضی از کاربران ناخوشایند و مصنوعی بهنظر برسد.
مثلا برای دهزارمین فالو کننده خودتان جایزه بگذارید، یا برای هزارمین لایک، فلان تخفیف یا پیشنهاد هیجان انگیز را در نظر بگیرید. در اینستاگرام فضای کاری غیر رسمی و غیر جدی خلق کنید. به عنوان یک بستر کسبوکار، یک صفحه خلاق و انگیزهبخش داشته باشید. صفحات موفق تجاری فارسی را در اینستاگرام بررسی و تحلیل کنید.
برای مثال در بستههای فروش یا خدمات خودتان آدرس صفحه اینستاگرام را درج کرده و از مشتریان بخواهید که تخفیف یا اطلاعات بیشتر را در اینستاگرام شما دنبال کنند، حتی از تبلیغات آفلاین، چاپی، محیطی و تلوزیونی خودتان هم میتوانید فالور جذب کنید. کافیست نام کاربری اینستاگرام خود را در آنجا هم منتشر کنید.
این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با هدف درآمدزایی در اینستاگرام فعالیت میکنید، پیشنیاز مهم این امر ابتدا حضور و در مرحله بعدی تعامل دنبالکنندگان با شماست. همواره بازخوردهای لایک ،کامنتها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن تولید محتوا کنید…
با پاداشهایی واقعی مسیرتان به سوی لایک بیشتر را هموارتر کنید. یک رستوران مکزیکی زنجیرهای فقط و فقط در صفحه شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که در یکی از شعبات، بوریتوی (یک نوع ساندویچ) رایگان عرضه میشود. با این کار سیل فالوئر و لایک به سوی این صفحه جاری شد. چه کسی یک بوریتوی رایگان را نادیده میگیرد؟
[ratings]
منبع: لینک سبز
حتما نگاهی به این مقالات بیندازید